Store Associate (Babyshop)

Landmark Group

  • Kuwait
  • Permanent
  • Full-time
  • 17 days ago
Job Description:The job holder will be responsible for maximizing sales through exceptional customer service. The job holder will also be responsible for maintaining the desired retail operations, customer service, replenishment, recovery standards in the store in all aspects. سيكون صاحب الوظيفة مسؤولاً عن زيادة المبيعات من خلال خدمة عملاء استثنائية. سيكون صاحب الوظيفة مسؤولاً أيضًا عن الحفاظ على عمليات البيع بالتجزئةالمطلوبة وخدمة العملاء والتجديد ومعايير الاسترداد في المتجر في جميع الجوانبResponsibilities:Shop Keeping and Store Standards:-Maximize and contribute to sales within the store through exceptional customer service and retail experienceEnsure all stock is laid out and displayed according to standard layout norms (product placement, signage, neat and well folded, arranged in order from smallest to largest, hanged items must be steamed, brand wise, size wise etc)Ensure all products are price tagged and bar-coded before displayEnsure correct rotation of stock on shelves and assist in accurate stock counts as per store requirementsEnsure all stock administration (stock count, inter branch transfer, dispatch and delivery) are recorded on the system in time, accurately and correctly categorizedEnsure awareness and vigilance at all times of security in the store without any negligenceEnsure the highest standards of housekeeping standards and grooming etiquettes are maintained in store at all timesGive accurate and current information about the product for all inquiriesIncrease the customer database by adding new customers to the mailing listUnderstand the returns policy and ensure effective implementationHelp store merchandiser and/or store manager in product placement and arrangementDress up Mannequins & attend to other visualsMaintain a clean and well-organized back- stock area and keep the employee break area neat and tidyOperate as a cashier and be consistently accurate in money handling (in case applicable)Understand and utilize all reports required for the day-to-day functioning of each storeCarry out linked selling i.e., understand the customer's need and close the deal.Store Merchandise / Merchandising:-Maintain a detailed knowledge of the merchandise/ products stocked in the storeEnsure promotions and fast selling lines are featured in the storeProvide information about the customers(likes, dislikes and opinions) to the dept in chargeEnsure effective stock replenishment to the store and assure continuous stock availability, ongoing recovery & maintenance in the storeCustomer ServiceResponsible for greeting and meeting all customers promptly and politely as they enter the storeProvide customer satisfaction by delivering exceptional customer serviceGuide customers throughout the store or to the specific area the customer requestsDevelop a clear understanding of all departments, products, make, features and after sales serviceEnsure effective implementation of visual merchandising principles within the storesEffectively deal with customer queries and complaintsFollow procedures for dealing with specific customer ordersEnsure confidentiality with respect to Landmark retail/store sales information الحفاظ على المتجر و على معايير المتجرتحقيق الحد الأقصى والمساهمة في المبيعات داخل المتجر من خلال خدمة العملاء وتجربة البيع بالتجزئة الاستثنائيةتأكد من أن كل المخزون قد تم وضعه وعرضه وفقًا لمعايير التخطيط القياسية (وضع المنتج, واللافتات ، والملبوسات المطوية بشكل أنيق، والترتيب من الأصغر إلى الأكبر ، و تكون العناصرمكوية بالبخار، وترتب حسب العلامة التجارية ، والحجم المناسب ، إلخ)تأكد من أن جميع المنتجات تحمل علامات الأسعار وتشفيرها قبل عرضهاضمان التناوب الصحيح للمخزون على الرفوف والمساعدة في عد دقيق للمخزون حسب متطلبات المتجرالتأكد من تسجيل جميع عمليات إدارة المخزون (جرد المخزون، التحويل بين الفروع ، والارسال والتسليم) على النظام في الوقت المناسب ، وتصنيفها بدقة وبشكل صحيحضمان الوعي واليقظة في جميع الأوقات من الأمن في المحل دون أي إهمالضمان الحفاظ على أعلى معايير التدبير المنزلي وآداب النظافة الشخصية في المتجر في جميع الأوقاتإعطاء معلومات دقيقة وحديثة حول المنتج لجميع الاستفساراتزيادة قاعدة بيانات العملاء من خلال إضافة عملاء جدد إلى القائمة البريديةفهم سياسة العودة والتأكد من التنفيذ الفعالالمساعدة في تخزين التاجر/ أو مدير المتجر في وضع المنتج وترتيبهتلبيس العارضات وحضور العروض المرئية الأخرىالحفاظ على منطقة تخزين خلفية نظيفة وجيدة التنظيم والحفاظ على منطقة استراحة الموظفين نظيفة ومرتبةالعمل كأمين صندوق وكن دقيقًا باستمرار في التعامل مع الأموال (في حالة الاقتضاء)فهم واستخدام جميع التقارير المطلوبة للعمل اليومي لكل متجرإجراء البيع المرتبط، أي فهم حاجة العميل وإغلاق الصفقةالتنسيق المرئيالحفاظ على معرفة مفصلة للبضائع / المنتجات المخزنة في المخزنضمان وجود العروض الترويجية وخطوط البيع السريع في المتجرتوفير معلومات حول العملاء (آراؤهم , ماذا يحبون وماذا يكرهون) لقسم المسؤولضمان التجديد الفعال للمخزون إلى المتجر وضمان استمرار توفر المخزون والاسترداد المستمر والصيانة في المتجرخدمة العملاءمسؤول عن التحية والالتقاء بجميع العملاء على الفور وبأدب عند دخولهم المتجرتوفير رضا العملاء من خلال تقديم خدمة عملاء استثنائيةتوجيه العملاء في جميع أنحاء المتجر أو إلى المنطقة المحددة التي يطلبها العميلتطوير فهم واضح لجميع الدارات والمنتجات والطراز والميزات وخدمة ما بعد البيعضمان التنفيذ الفعال لمبادئ الترويج المرئي داخل المخازنالتعامل بفعالية مع استفسارات العملاء وشكاويهماتبع إجراءات التعامل مع أوامر العملاء المحددةضمان السرية فيما يتعلق بمعلومات مبيعات التجزئة / المتجر لاندماركQualifications:Basic Qualification /Education / Vocational Training: High School DiplomaAdvanced Qualification / Certification / Specialist Training: Graduate degree in any field المؤهلات الأساسية \ التعليم \ التدريب المهني: شهادة الدراسة الثانويةمتقدم المؤهل \ الشهادة \ التدريب المختصص: (مطلوب) خريج ماجستر (مطلوب)About Us:Our journey started in 1973 with a single store in Bahrain. Since then, we have grown into a global retail and hospitality group. The proud creator of 25 plus value led, own-built brands across retail, hospitality, food, and leisure.Over the years, our UAE - based group has evolved into a comprehensive retail and hospitality entity, with over 2200 retail stores, leisure, and hospitality outlets, panning the GCC, Middle East, India, Southeast Asia, and Africa. Today, Landmark Group is one of GCC's largest omnichannel retailers and India's top home and fashion retailer.We take immense pride in the organic growth of our retail brands, which have blossomed into household names. From Max, Splash, Babyshop, Centrepoint, Shoemart, Homecentre, Emax, Fitness First, to Funcity, to name a few, our brands span across a multitude of categories, enriching the lives of countless families over the past decade.About the Team:Established in 1973 in Bahrain, Babyshop has grown into a leading retailer specializing in children's products and accessories. With a steadfast commitment to quality, affordability, and accessibility, we have expanded our footprint to over 230 stores across 13 countries in the Middle East, North Africa, and Asia. Serving over 100 million customers worldwide, Babyshop has become a trusted brand and household name in the region.At Babyshop, our mission is to provide parents with a comprehensive range of high-quality products and solutions for their children, from newborns to teenagers. We proudly offer a diverse selection of items from beloved brands such as Juniors, Giggles, Eligo, Lee Cooper, Disney, Hello Kitty, Graco, Joie, Hauck, Nuna, Cybex, Babyzen, Philips Avent, Tommee Tippee, Medela, Dr. Brown's and many more. Our extensive collection includes baby and kids' clothing, baby essentials, nursery items, strollers, car seats, toys, and more.Child safety is at the heart of everything we do at Babyshop. We take meticulous care to ensure all our products meet the highest safety standards, from toys to strollers to car seats and beyond. Our commitment extends to sourcing the highest quality materials, such as the cotton used in our clothing, which is free from harmful chemicals and safe for babies and children to wear.We understand that parenting can be both rewarding and challenging, which is why we offer our unique service, "My Baby Expert." Through this service, our experienced staff members-often mothers themselves-provide personalized advice and solutions for your parenting, product, or brand-related concerns. Our experts are here to support you every step of the way, helping you find the best solutions tailored to your family's needs.Babyshop remains committed to customer satisfaction and community engagement. We continuously innovate and adapt to meet the evolving needs of parents and children. Our longstanding reputation as a reliable and popular choice for quality children's products is a testament to our unwavering dedication to excellence and responsibility.

Landmark Group